W roku szkolnym 2024/2025 w naszym przedszkolu realizowana będzie innowacja pedagogiczna „O zdrowie swoje dbamy, witaminy zajadamy”. Innowacja realizowana będzie od listopada do maja 2025 roku. Już w przedszkolu dostrzegamy problem zdrowego i racjonalnego odżywiania się dzieci. Zmniejszona aktywność fizyczna, naśladowanie dorosłych (spędzanie czasu przed tabletem, komputerem, telewizorem, z telefonem), spożywanie przetworzonych i bardzo kalorycznych produktów przejawiają się problemami w odżywianiu, a co za tym idzie, nadwagą już we wczesnym wieku. Aby temu zapobiec, należy już od najmłodszych lat wdrażać nawyki zdrowego i racjonalnego odżywiania. Przedszkole jest miejscem, gdzie szczególnie zwracamy uwagę na prawidłowy rozwój fizyczny, poznawczy, społeczny i emocjonalny, a tym samym kształtujemy zdrowe nawyki żywieniowe. Stąd też pomysł na przeprowadzenie innowacji „O swoje zdrowie dbamy, witaminy zajadamy”” w naszej placówce. Realizacja innowacji pozwoli dzieciom uczestniczyć w zajęciach opartych o nieszablonowe metody zdobywania wiedzy na temat zdrowego odżywiania z wykorzystaniem pedagogiki zabawy. W zajęciach będą uczestniczyły dzieci ze wszystkich grup wiekowych. Celem innowacji jest kształtowanie nawyków żywieniowych i zachęcanie do dbania o swoje zdrowie i zdrowego stylu życia. Dzieci poprzez udział w różnych aktywnościach oswajają się z wyglądem, zapachem i smakiem warzyw oraz owoców, poznają bliżej walory smakowe zdrowych produktów żywnościowych, uczą się zasad racjonalnego odżywiania.
CEL GŁÓWNY : Wspomaganie edukacji językowej dziecka, rozbudzanie aktywności słownej, rozwijanie sprawności związanych z komunikacją językową.
Czytaj dalejWstęp
Nauczanie języka obcego w przedszkolu staje się coraz
bardziej popularne i ważne. W obecnych czasach poznanie języka obcego staje się koniecznością, wzbogaca edukację
dzieci o nowe doświadczenia, rozszerza zainteresowania. Nauka języka obcego
wpływa w istotny sposób na rozwój intelektualny dzieci. Wyniki badań wskazują na to, że dzieci uczące
się języka obcego od wczesnego dzieciństwa szybciej osiągają płynność w
mówieniu i mają lepszą wymowę. Dziecko w wieku przedszkolnym jest bardzo
chłonne nowych informacji, dlatego należy wykorzystać ten naturalny okres
możliwości i otwartości dziecka na nowe doświadczenia, aby zachęcić je do nauki
języka w przyszłości.
Niniejszy program przeznaczony jest
dla dzieci w wieku przedszkolnym. Program uwzględnia możliwości psychofizyczne
dziecka, najnowsze trendy w edukacji
dzieci oraz praktyczne doświadczenia z pracy z małymi dziećmi. Bardzo ważnym
aspektem programu jest włączenie do wszelkich działań dzieci posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Metody i techniki będą
uwzględniały indywidualne predyspozycje i możliwości dziecka.
Celem programu jest przedstawienie
metod i technik nauczania oraz form pracy, dzięki którym dzieci w sposób aktywny, a więc ciekawy ,,zanurzać
się” będą w świecie języka angielskiego. Program zawiera charakterystykę dzieci
w wieku przedszkolnym, opis celów dydaktycznych i wychowawczych oraz sposoby
ich osiągania, prezentację treści nauczania, propozycje dotyczące doboru
materiałów dydaktycznych, przykłady ćwiczeń i zabaw, oraz opis osiągnięć ucznia
i sposoby ich sprawdzania.
Innowacja „Bose stópki – zajęcia ruchowe z elementami jogi” W roku szkolnym 2023/2024 w naszym przedszkolu realizowana będzie innowacja „Bose stópki” – zajęcia ruchowe z elementami jogi”. Innowacja ma przede wszystkim na celu stworzenie atmosfery zabawy, która sprzyja nauce, motywowanie dzieci oraz wykorzystywania ich naturalnych predyspozycji do rozwijania kompetencji społecznych, sprawności ruchowej, nauki uważności, koncentracji uwagi i samoregulacji. Innowacja powstała z myślą o nauczaniu najmłodszych radzenia sobie z negatywnymi emocjami poprzez ruch i zabawę oraz ukazania alternatywnej formy spędzania czasu wolnego bez konieczności sięgania po tablet czy telefon. Głównym celem zajęć jest rozwijanie sprawności ruchowej dzieci i koordynacji ruchowej, doskonalenie koncentracji uwagi, nauka radzenia sobie z negatywnymi emocjami poprzez ruch i zabawę. Podczas cyklu zajęć dzieci poprzez zabawę będą uczyły się poszczególnych pozycji jogi, będą rozmawiały o trudnych emocjach i uczuciach na podstawie bajek terapeutycznych, poznają różne techniki relaksacyjne. Innnowacja realizowana będzie raz w tygodniu we wszystkich grupach wiekowych.
W Przedszkolu Publicznym Nr 7 Integracyjnym od września 2020 r. realizowana jest innowacja pedagogiczna ,,Kodowanie na dywanie”. Innowacja ma charakter programowo metodyczny, co oznacza, że wprowadza nowe elementy i nowe sposoby uczenia się i zabawy do programu wychowania przedszkolnego w placówce . Mają one wychodzić naprzeciw potrzebom dzieci spragnionych odkrywania, zmieniania i budowania. Kodowanie na dywanie to nic innego jak ciekawe zajęcia, to rozwiązywanie zagadek i problemów w kreatywny sposób. Nasza innowacja jest początkiem nauki programowania, dzięki której dzieci mogą kształcić wiele potrzebnych i przydatnych umiejętności analitycznych sprzyjających rozwojowi intelektualnemu, rozwijać logiczne myślenie, uczyć się współpracy w grupie- rozwijać kompetencje społeczne. Ze względu na łatwość osiągania w tej dziedzinie sukcesu- pozwala zwiększać poczucie własnej wartości. Podstawowym celem innowacyjnego działania będzie przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie informacyjnym, przekazanie podstaw programowania poprzez doświadczanie i zabawę. Nacisk położony zostanie na rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania. Będzie to nie tylko nauka prawidłowego tworzenia kodu, ale także okazja do doświadczania, poszukiwania i odważnego patrzenia na świat. Innowacja ma polegać na połączeniu zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych.
prezentacja kodowanie na dywanieW dniu 26.10.2023 w naszym przedszkolu odbył się konkurs „Jesienna mandala”, który został zrealizowany w ramach innowacji pedagogicznej „Bose stópki- ćwiczenia ruchowe z elementami jogi”. Dzieci miały za zadanie z zebranych darów jesieni oraz kupionych suchych produktów stworzyć mandale. Towarzyszyła temu muzyka relaksująca. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach oraz pomagały sobie nawzajem, współpracowały w grupie.
This site was created with the Nicepage